wioślarz

Wioślarz to sprzęt będący toż wzmocnienia mięśni rąk oraz pleców. Ćwiczenia na wioślarzu to ćwiczenia aerobowe, które przede wszystkim okazują się na ćwiczeniu ramion. Wioślarz, to zadania wykonywane zwłaszcza na siłowni, ze powodu na to, że mało kto jest taki sprzęt w naszym zaciszu domowym. Trening na wioślarzu to również ćwiczenia na nogi, jednak nie są one aż tak intensywne, jak ćwiczenia rąk oraz ramion. Taki trening rzeźbi sylwetkę, a również sprzyja skutecznemu odchudzaniu. Co jeszcze winni wiedzieć o wioślarzu? Oraz jak odpowiednio wykonywać na nim ćwiczenia?

Ćwiczenia na wioślarzu – trening

Przed wykonywaniem ćwiczeń na wioślarzu należy zrobić rozgrzewkę. Najodpowiedniejsze są ćwiczenia rozciągające mięśnie nóg oraz ramion. Potem należy upewnić się, lub wioślarz jest dobrze przygotowany do działania na nim ćwiczeń. Wioślarz winien być na tanim oraz stabilnym podłożu, i w odległości ok. 0,5 m od urządzenia nie winno się nic znajdować. Najpierw okres ćwiczenia winien być ok. 5 minut, z czasem warto wydłużyć okres do 15-20 minut. Ubranie do ćwiczeń na wioślarzu winno być wygodne, a nie iż być za duże, wówczas bowiem jest możliwość wkręcenia się ubrania w urządzenie. Podstawowe ćwiczenie na wioślarzu polega na wsunięciu nóg do pedałów, ugięciu kolan, wyprostowaniu rąk w łokciach, po czym schylaniu tułowia, przy jednoczesnym napinaniu mięśni pleców oraz prostowaniu nóg. Potem zajmuje się ręce do klatki piersiowej, po czym wraca do pozycji startowej. W współzależności od chęci uzyskania efektów, ćwiczenia na wioślarzu potrafią trochę różnić się pomiędzy sobą. Przy ćwiczeniach na podniesienie kondycji, należy zwiększyć opór, tak by móc osiągnąć stałe tempo ćwiczeń. Winno być ono utrzymywane przez co najmniej 10 minut. Ćwiczenia na mięśnie potrzebują ustawienia bardzo istotnego oporu, by móc obciążyć mięśnie oraz zmotywować je do pracy. Tutaj nie zawsze udaje się uzyskać stałe tempo ćwiczeń.

Ergometr wioślarski - czy to dobry sprzęt do ćwiczeń

Ergometr wioślarski – wyniki treningu

Ergometr można spokojnie nazwać „inteligentną” maszyną do ćwiczeń, bo umożliwia osiągnąć bardzo dobre wyniki treningu przy jednoczesnej oszczędności czasu. Gdy idziesz na siłownię, a masz ograniczony okres, nie musisz co chwilę zmieniać stanowisk po to, żeby popracować nad górnymi lub dolnymi partiami ciała – on powoduje Ci solidny, kompleksowy wycisk. Wiosłując na tej maszynie wzmacniasz mięśnie pleców, klatki piersiowej, pośladków, ud, łydek, ramion oraz przedramion. Co istotne, w przeciwieństwie np. do biegania, trening na wioślarzu nie obciąża przy stawów. Także na tej sprytnej maszynie spalasz kalorie w ekspresowym tempie. To, ile dobrze uda Ci się spalić, zależy od Twojej wagi ciała, intensywności treningu i czasu, jaki na niego przeznaczysz, natomiast gdy ćwiczenia będą dynamiczne, możesz spalić chociażby 250 kcal w czasie 30 minut (przy masie ciała ok. 72 kg).
Trening aerobowy (kardio) oprócz tego, iż pomaga spalić tkankę tłuszczową, ma mnóstwo innych zalet, w tym:
1. zwiększa odporność,
2. wzmacnia system odpornościowy,
3. zmniejsza ryzyko wzrostu wielu chorób, w tym: cukrzycy rodzaju 2, chorób układu sercowo-naczyniowego, udaru, zespołu metabolicznego, pewnych rodzajów raka,
4. pomaga sprawdzać ciśnienie tętnicze i stopień cukru oraz cholesterolu we krwi,
5. pobudza krążenie,
6. poprawia humor, pomaga się zrelaksować oraz pozbyć napięć – aktywność ruchowa rodzaju kardio jest polecana osobom walczącym z depresją.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here