Jak się odżywiać

jak się odżywiać

Właściwa dieta jest bardzo ważna. Nie dotyczy to jedynie osób z problemami zdrowotnymi lub mających trudności z utrzymaniem prawidłowej wagi. Każdy z nas powinien zwracać uwagę na to, co je. Jednak pojawia się wtedy pytania: jak się odżywiać? Niewiele z nas zna podstawowe zasady, które powinny być przestrzegane. Zabierając się do tematu, warto jednak pamiętać, że usłyszymy wiele rad. Nie wszystkie mogą być trafne. Z uwagi na to najważniejsze jest, aby kierować się oficjalnymi wytycznymi organizacji zajmujących się zdrowiem. Dzięki temu mamy dostęp do rzetelnej i potwierdzonej badaniami wiedzy.

Jak się odżywiać? Kilka podstawowych zasad

Podstawową kwestią jest podaż kaloryczna. Określa ona ilość energii, jaką nasz organizm może czerpać z pożywienia. W zależności od płci, wieku oraz wagi może się znacznie różnić. W przypadku problemów z masa ciała możemy również wprowadzać modyfikacje. Do schudnięcia prowadzi nas zmniejszenie kaloryki, a do przytycia spożywanie większej ilości pożywienia.

Istotne jest jednak, aby równocześnie skupić się na tym, jakie wartości dostarczamy dla naszego ciała. Witaminy, mikroskładniki oraz makroskładniki odpowiadają za funkcjonowanie całego organizmu oraz przebieg poszczególnych procesów, które są dla nas bardzo ważne. Tylko zachowanie właściwych proporcji i ilości daje nam gwarancję, że wszystko odbywa się prawidłowo. Wszelkie podsumowania ilościowe rozpatrujemy w obrębie tygodnia, jeśli chodzi o witaminy i minerały. Dzięki temu jesteśmy w stanie z łatwością utrzymać właściwą ilość składników w naszej diecie. Dobowe różnice nie maja tu większego znaczenia.

Inaczej jest w przypadku makroskładników. To one są podstawowym kryterium analizowania diety. Proporcje białka, tłuszczy i węglowodanów powinny być jak najlepiej zachowane. Tylko wtedy mamy gwarancję, że nasze ciało będzie właściwie się regenerować oraz odbudowywać. Ma to także wpływ na wchłanianie się poszczególnych witamin. Wiele z nich wymaga odpowiedniego środowiska, aby się przyswoić. Każdy posiłek powinien być pełnowartościowy. Z uwagi na to należy zadbać o właściwe dodatki do naszych ulubionych potraw. Często nawet niewielkie zmiany dają ogromne rezultatu. Jeśli kwestia komponowania diety sprawia nam trudności, powinniśmy skonsultować to ze specjalistą.

Szczególnie ważne jest to, jeśli zmagamy się ze schorzeniami, które dodatkowo wykluczają z naszego jadłospisu pewne produkty. Wszelkie ograniczenia są utrudnieniem dla osoby niewprawionej w rozpisywaniu i bilansowaniu jadłospisu. Warto zainwestować w usługi dietetyka, aby mieć gwarancję, że wszystko jest właściwie dobrane do siebie. Pierwsze rezultaty możemy zauważyć bardzo szybko. Poczujemy się lepiej, a nasze ciało będzie jeszcze bardziej sprawne. Jednak najważniejsze jest to co daje nam dieta w dłuższej perspektywie. Przy właściwej profilaktyce możemy uniknąć wielu chorób i problemów z wagą, z którymi zmagają się osoby dojrzałe. Umożliwi nam to zachowanie idealnej kondycji na wiele lat.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
About

3 komentarze

  • Marcin90 13 marca 2018 at 15:42 Reply

    Podstawa to warzywa i owoce

  • Majka 13 marca 2018 at 15:57 Reply

    Wystarczy nie jeść za dużo fast foodów…

  • Grażynka 13 marca 2018 at 16:02 Reply

    Polecam dietetyka… Nie jest to droga usługa a wiele ułatwia.

Leave a Comment