Jem i chudnę....

Powiedz, ile razy już się odchudzałaś? Wiele, dziesiątki, setki razy… Skąd ja to znam. Czemu to jest takie trudne? Choć chyba tylko dla mnie, bo non stop widzę osoby, chwalące się, że pozbyły się nadprogramowych kilogramów. Mam wrażenie, że o odchudzaniu wiem już wszystko. W internecie jest tyle informacji, że temat odchudzania został już chyba wyczerpany. Jednakże ja dalej, pomimo znania wszystkich zasad zdrowego odżywiania, nie mogę schudnąć.
Wiele osób wkoło mówi „to przecież prościzna”. Może dla nich. Najgorsze jest jednak to, że co chwilę pojawiają się sprzeczne informacje, co do tego, jak się odchudzać. Przerabiałam w swoim życiu już wiele diet, które były aktualnie modne. Jednakże zawsze po jakimś czasie okazywały się one bardzo szkodliwe dla organizmu. Dlaczego dopiero, jak setki tysięcy zdesperowanych osób skorzystało z nich? To nie jest sprawiedliwe. Tym bardziej, że zazwyczaj osoby z nadwagą lub otyłe mają po prostu problemy z samym faktem jedzenia i odżywiania. Naprawdę jest mało osób, które mają za dużo ciała, gdyż chorują na choroby, które do tego prowadzą. Jesteśmy grubi, bo jesteśmy leniwi i nie umiemy jeść. Jemy za dużo. Kiedy się odchudzamy to się głodzimy, a później i tak się obżeramy. Koło się zamyka. Chudniemy 2 kilogramy, które później wracają ze zdwojoną siła, czyli popularnym efektem jo-jo.
Zasady zdrowego odżywiania zna każdy, jednakże to wdrożenie ich do swojego życia sprawia najgorszy problem. Co jeść żeby schudnąć? Na to odpowiedź także każdy zna. Zdrową i nieprzetworzoną żywność, oczywiście. Tylko, gdzie takową znaleźć? Niestety, dziś za produkty normalne, czyli tzw. eko, płaci się bardzo dużo. Nie tylko podczas odchudzania powinniśmy spożywać posiłki, skomponowane ze zdrowych składników. Jednakże dostęp do nich często jest ograniczony.
Pomimo dużej świadomości społeczeństwa, znajdą się osoby, które będą twierdziły, że aby schudnąć trzeba jeść najlepiej same warzywa, chude mięso i nie spożywać tłuszczu. Jednakże jest to błędne myślenie. Okazuje się, że organizm ludzki potrzebuje produktów ze wszystkich poszczególnych grup żywieniowych. Nie można rezygnować z danego składnika bez konkretnego medycznego wskazania, którym będzie np. celiakia bądź nietolerancja laktozy. W jadłospisie każdego, zdrowego człowieka muszą znajdować się węglowodany, białka i tłuszcze. W momencie, kiedy zabraknie jakiegoś, organizmowi zaczyna brakować odpowiednich substancji odżywczych. W diecie osoby odchudzającej największą rolę odgrywa deficyt kaloryczny, gdyż to dzięki niemu można pozbyć się zbędnych kilogramów. Drugą rzeczą jest dbanie o wybór różnorakich produktów, których zadaniem jest odżywienie naszego ciała. Trzeba zrezygnować lub ograniczyć do minimum spożywanie słodyczy, wysoko przetworzonych dań, gdyż nie dostarczają one żadnych minerałów.
Nie ma określonych produktów, które mogłyby gwarantować, że po ich zjedzeniu, schudnie się. Można jeść wszystko, ale w odpowiednich ilościach. I to właśnie jest problemem, gdyż wielu z nas nie potrafi powstrzymać się przed obżeraniem się. W tym i ja.

www.miss-fit.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here