Posiadacz własnej strony internetowej musi podjąć wiele kroków, aby jego strona zyskała popularność i była często wyświetlana oraz aby skupić jak największą ilość klientów w porównaniu do konkurencji. Trzeba najpierw zastanowić się, w jaki target odbiorców uderzamy – czy będzie to target lokalny, a może krajowy, a może międzynarodowy. Trzeba także uwzględnić jaki charakter będzie mieć nasza strona – czy będzie to portal internetowy, blog, czy też np. sklep internetowy. Oczywiście istotne jest, jak dużo informacji chcemy na stronie uwzględnić i co powinno być najważniejsze w jej przypadku. Jeśli jest to sklep, to ważne będzie przekazanie jak największej ilości ofert produktów, które mamy w asortymencie, zwłaszcza tych, które zachęcają czymś szczególnym – np. promocje albo nowości, nowe kolory, sprzęt zaawansowany technologicznie, itp. Na blogu najważniejsze będą informacje bieżące, zwłaszcza takie, które dotyczą jakiegoś niezwykłego wydarzenia. Należy pamiętać w przypadku strony internetowej także o danych kontaktowych, jeżeli mamy do czynienia ze sklepem, to np. trzeba uwzględnić kwestie dojazdu, warto byłoby także zanotować ogólny opis o sobie. To, co jednak najbardziej przyciąga stronę internetową do odbiorców i sprawia, że ukazuje się ona wyżej w wynikach wyszukiwania, to nie liczba odwiedzin i wyświetleń danej strony, ale proces pozycjonowania. Aby pozycjonować stronę we właściwy sposób, należy przeanalizować dokładnie te wyżej wymienione elementy i przede wszystkim wybrać frazę i słowa kluczowe, które będą nas wyróżnić. Najważniejsza jest taka fraza, która będzie oryginalna. Musimy mieć pewność, że klienci będą często wpisywać dane hasło w internecie, ale także, że nie będzie to hasło popularne u konkurencji. Istotna jest także cena, którą przyjdzie nam zapłacić za usługi pozycjonowania. Wszystko zależy od tego, jak szeroki ma być zakres pozycjonowania stron i do jakiego charakteru strony się odnosi. Nie warto jednak korzystać z tanich usług, gdyż najprawdopodobniej zajmuje się nimi osoba początkująca, w przypadku której nie można być pewnym, że proces się powiedzie. Lepiej jest zapłacić więcej, ale być pewnym, że pozycjonowanie się uda. Aby odnaleźć więcej informacji na temat tego procesu i sprawić, żeby strona stała się popularna, należy wpisać w wyszukiwarkę internetową takie hasła jak: „pozycjonowanie stron internetowych ceny”, „ceny za pozycjonowanie portalu internetowego”, „jak wypozycjonować bloga”, „jak wypozycjonować sklep w internecie”, „skuteczne pozycjonowanie stron internetowych”, „usługi pozycjonowania stron”, a szybko znajdziemy usługodawcę, który pomoże nam z wybranym zagadnieniem. Najważniejszą kwestią jest optymalizacja danej witryny o potrzeb wyszukiwarki internetowej, zwłaszcza google, która jest tą najczęściej używaną. Bardzo popularne stało się m.in. pozycjonowanie sklepów internetowych na tzw. długi ogon. Oznacza to, że zestaw fraz, który jest powiązany z różnorodnymi produktami w sklepie, powinien być jak najszerszy, aby dotrzeć do jak największej rzeszy klientów.